Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

zaterdag 2 augustus 2008

Het begint te korten…

Binnen exact 1 week zijn we onderweg naar India! Niet met z’n negenen zoals ik eerder al aanhaalde, maar met z’n tienen. Er heeft zich namelijk nog 1 manspersoon, Michaël genaamd, ingeschreven deze week.
Ondertussen zijn we ook overladen met informatie, tips en documentatie. Zo werd ons door Philippe zelfs een paklijst doorgestuurd met, tot op 10g nauwkeurig, hoe een standaard trekkersrugzak er zou moeten uitzien. Van een voorbereiding gesproken…
Zo werd ons ook reeds de vraag gesteld of we interesse hadden voor het bezoeken project Why? dat als hoofddoel heeft: het opvangen en onderrichten van straatkinderen. Het werd blijkbaar enthousiast onthaald door de groep en wordt aan ons programma toegevoegd tijdens ons verblijf in Delhi.
Mijn wandelschoenen heb ik ondertussen al terug getest, mijn voornaamste inkopen zijn gedaan. De 528 US dollar voor het betalen van de trekking heb ik ook in huis (bedankt Roger!). Rest me nog alleen wat kleren te wassen, in te pakken, niks te vergeten en mijn reisweg naar de luchthaven in Zaventem uit te stippelen. Om rond 8u ’s morgens aan Delifrance in Zaventem te zijn, zal ik om 5u30 de trein nemen in Lier, overstappen in Berchem en Brussel-Noord en dan ben ik om iets voor 7 ter plaatse. Is wel een uur te vroeg, maar je weet nooit wat er misloopt. Ik ken dat… sleutel toch wel thuis vergeten zeker en de reservesleutel die afbreekt in het deurslot thuis net voor je vertrekt…Ik zal dan ook dan ook de mensen die een afscheidsdrink hadden verwacht volgende vrijdag moeten teleurstellen. Jullie zullen wel begrijpen dat ik deze afspraak niet wil missen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Meneer Seymus,

Je gids Phillippe stuurt je webstek door, en kijk ik ken je denk ik. Bart Van Eenoo, Volley in Lier, Bier in de Blauwe Kater, ...

Peter, m'n broer, is Philippe z'n soulmate.

'k Zal op't gemak eens door je verhalen grasduinen. Veel plezier nog.

Groeten,
Bart