Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

vrijdag 8 augustus 2008

Klaar voor vertrek

Voila, alles is geregeld en ingepakt. Nog 1 nacht slapen en we kunnen vertrekken. Ik moet er gelukkig niet zo vroeg uit dan eerst gezegd. Om 7u staat komt ons vake mij ophalen om naar Zaventem te doen. Dat geeft mij toch een extra paar uur nachtrust.
Met de armkwetsuur gaat het elke dag enorm veel beter en ik ben zeer blij te mogen zeggen dat ik er nog amper last van heb. Een enorme opluchting! De draadjes laat ik er wel tot woensdag in zitten en dan is het opletten en goed beschermen tegen de zon.
Ik zou jullie graag willen beloven vanuit India elke dag een stukje te schrijven, maar dat zal helaas niet gaan. Overmorgen komen we heel vroeg aan in Delhi en daar blijven we voor 2 dagen. Kans is groot dat ik van daaruit wel een bericht kan verzenden. Maandag vliegen we door naar Leh, de hoofdplaats van Ladakh. Misschien dat er daar ook ondertussen een internetcafé is neergeplant, maar dat is geen zekerheid. Volgende week donderdag begint dan de eigenlijke trekking en zijn we dus nagenoeg van de buitenwereld afgezonderd voor een dag of 10. Het zal dus zeker een tijdje windstil worden, maar neem maar van mij aan dat we op dat ogenblik het meest aan het genieten zijn van de natuurpracht rondom ons.
Nadien bestaat er weer de kans dat ik iets kan berichten.
Ik heb daarstraks ook even gekeken naar het weer ginder. In Delhi worden momenteel temperaturen van rond de 33°C gemeten, met mogelijk regenbuien en zelfs storm. In Leh is het iets minder warm, namelijk rond de 27°C en is er 's nachts kans op regen. Temperaturen 's nachts blijven rond de 15°C, wat toch zeer hoog is voor een stad die op 3500m hoogte ligt.
Jullie kunnen de weersomstandigheden een beetje volgen via de links, maar zoals sommigen onder jullie wel weten is het weer in de bergen dikwijls niet echt voorspelbaar en kan het van het ene moment op het andere veranderen. Ik vrees dat jullie het hier in België met iets minder zullen moeten doen... en nu is het bedtijd.
Bij deze geef ik jullie toch nog graag als voorlopig afscheid 1 van de wijsheden mee van de Dalai Lama: Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg!
Het beste en tot binnekort.

1 opmerking:

Griet zei

Rik,

hopelijk ben je nu goed aangekomen. Ik hou je site in het oog om geen enkel bericht te missen!
Het gaat je goed daar!!!
Groetjes, je zusje