Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

zondag 10 augustus 2008

Groeten uit Delhi

Dag allemaal.
Terwijl de meeste medereizigers al uitgeteld op hun bed liggen, heb ik toch nog meer dan genoeg energie om hier een bericht neer te schrijven.
Alles valt hier supergoed mee. Het weer zorgt wel voor extra zweet, maar dat nemen ze er graag bij. De vluchten waren goed verlopen. Het 6uur wachten in Londen is uiteindelijk ook goed meegevallen, dankzij het aangename gezelschap waarmee ik nu in Delhi zit.
Vandaag hebben we reeds een groot stuk van het oude Delhi doorkruist. Er is hier wel zeer veel armoede, maar echt chockerende beelden hebben ze nog niet gezien. Het hotel waar we momenteel verblijven is dik in orde en ook de bezochte restaurants hebben onze hongerige magen van heerlijk gekruide gerechten voorzien. De moesson is hier ook al enkele keren boven de stad getrokken met korte verfrissende momemten vandien. We hebben de grootste moskee van Delhi en een Sikhs-tempel bezocht, alsook het park waar onder andere Mahatma Ghandi werd gecremeerd. Het valt ook wel op dat we als curiosa worden bekeken. Sommigen van de groep werden al meermaals aangesproken om mee op de foto te staan. Het belangrijkste is wel dat de sfeer in de groep goed zit en met de nodige flexibiliteit die iedereen nu al tentoonspreid, zal de trekking een plezier zijn om te beleven. Ik heb dan nog eens het geluk dat Christel het eerste jaar verpleging net achter de rug heeft en dus mijn wonde aan de arm deskundig verzorgd. Alles is hier pico bello! Misschien tot 1 van de volgende dagen.

4 opmerkingen:

danny zei

Gij hebt geluk , al direkt privee verzorging . Dat komt dik in orde !

Griet zei

'k Ben content dat je er goed geraakt bent en dat alles goed meevalt! Geniet van alles!!!

AccordeonMario zei

Alléé, je bent blijkbaar goed gestart!!! Nog veel plezier en avontuur!!! Enne... Christel zien we met kerstmis wel :-)

Anoniem zei

Beste Rik,

Ook ik houd jouw website goed in de gaten! Heel tof om jouw verhalen te lezen (je kunt leuk schrijven). Zo blijf ik meteen op de hoogte van jullie avonturen, want Philippe heeft niet heel veel tijd om te schrijven. Stel het wel! Ik begrijp dat het een beetje tegen zit met het weer om in Leh te geraken! Hopelijk kunnen jullie snel vertrekken, he! Veel plezier nog,
Marieke (en Finne) Van den put (vrouw en dochtertje Philippe)