Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

maandag 4 augustus 2008

Geluk bij ongeluk

Gisteren tijdens een fietstocht rond het Leuvense had deze reis (die nog niet is begonnen) al afgelopen kunnen zijn. Tijdens een passage op een kasseibaantje tussen Everberg en Kortenberg kwam ik ten val. Een domme val eigenlijk, zoals het in de meeste gevalle wel zal zijn. Het zag er op het eerste gezicht wel vrij ernstig uit, hoewel ik mijn arm nog vlot kon bewegen (gelukkig maar), zag de open wonde er wel lelijk uit. Voor de rest enkel een blauwe plek op mijn dij. Gelukkig waren mijn collega fietsers zo behulpzaam om iemand te zoeken om de eerste hulp toe te dienen. Die vonden we iets verderop in een psychiatrisch opvangcentrum. De verpleegster liet wel onmiddellijk de ambulance opbellen en ontsmette de wonde zo goed als mogelijk. In het ziekenhuis van Gasthuisberg bleek het allemaal nog mee te vallen. Er was geen spoor van een breuk en ook het onderliggend weefsel bleef intact. Na een grondige ontsmettingsbeurt en de nodige hechting (10 draadjes zitten er nu in mijn arm) mocht ik het ziekenhuis al verlaten.


Vandaag en morgen mag ik thuis blijven van mijn werk. Volgens mijn huisdokter heb ik echt wel heel veel geluk gehad dat ik geen breuk heb opgelopen. Hoe moet het nu verder? 2 dagen rusten. Nadien dagelijks controleren van de wonde en op woensdag 13 augustus mogen de draadjes eruit. Mijn huisdokter heeft me uitgelegd hoe dit moet en mijn collega Wim heeft al bevestigd dit te willen doen. Op deze manier zal er niemand last ondervinden van mijn kwetsuur.

3 opmerkingen:

AccordeonMario zei

Dat doet me denken aan de shotwonde die onze kat kasper heeft opgelopen. De raad van de dierenarts; regelmatig ontsmetten, niet aan likken en binnen blijven want anders leggen de vliegen eitjes in de wonde. Alléé vooruit; je hebt weer pech gehad, maar ook geluk want het had allemaal veel erger kunnen zijn. Spoedig herstel vanwege 'het dranouter-wrak"

Griet zei

Nog vier nachtjes slapen en dan stap je op de vlieger om kennis te maken met een heel andere cultuur! Verzorg je arm nog maar goed en dan komt het wel goed!! Droom al maar van die Indische danseresjes met (wie weet) ook RODE jurken ;-)

danny zei

Goe blijven verzorgen en dan komt het wel in orde.
Ik heb bij een taxibedrijf eens nagehoord hoe het met de route naar Zaventem zit.
Dat zou allemaal best meevallen dus doe ik u zatermorgen naar de luchthaven dan hebt ge ook minder gesleur met valiezen e.d.