Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

donderdag 14 augustus 2008

Klaar voor de trekking

Alles kost hier wat meer moeite en tijd, maar uiteindelijk wordt het doel bereikt. Zo zijn we pas gisteren aangekomen in Leh, een dag later dan gepland en dat dankzij de wolken die eergisteren het zicht op de landingsbaan tot nul herleidden. We zijn toen teruggekeerd naar het chaotisch, drukke, stoffige en met moessonregens geplaagde en vooral hete Delhi. Het verkeer is er echt niet te doen. Alle soorten vehikels komen claxonerend van alle kanten van de weg. En een ritje met de riksjah is een pretpark op zich. We hebben er wel enkele mooie tempels bezocht, maar de stad heeft op zich niet zo heel veel te bieden. Project Why? daarentegen was een zeer leuke ervaring. We hebben les mogen volgen en zelfs mogen geven aan kinderen van de sloppenwijken. Maar nu zijn we in Leh aanbeland. Christel, Christel en Bart hebben gisteren de gevolgen van hoogteziekte moeten omdergaan, maar vandaag waren ze om 5u30 fit genoeg om enkele monnikentempels te bezoeken. Om 6u30 hebben we een gebedsdienst bijgewoond. Een omgelooflijke en unieke ervaring. En het contrast met Delhi is enorm. De omgeving is hier adembenemd en de rust is hier in overvloed aanwezig. 1 ding hebben de 2 steden gemeen, namelijk de enorme vriendelijkheid en gastvrijheid van de plaatselijke bevolking. Gewoonweg schitterend hoe iedereen hier alles benaderd en de natuur en de medemens respecteerd. Het is echt genieten nu! Morgen vertrekken we dus op trekking zoals gepland. Tot binnen 2 weken!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Rik,

Ik ben de zus van je reisbegeleider Philippe en heb samen met mijn ouders genoten van je reisverslag en zullen het zeker verder opvolgen.

Groetjes (ook aan Philippe natuurlijk) vanuit New Jersey, USA

Annick

PS Hopelijk stelt je arm het goed en zijn de draden er vlotjes uitgeraakt :-)

Griet zei

Rik,

veel succes op de trekking en bewaar alle ervaringen om ze achteraf met ons te delen!
Ik denk aan je!!!

Je zus Griet

PS: groetjes van Ann-Catherine, Vincent en Mario

lief zei

plezant,rik,om alles een beetje te kunnen volgen ! nog veel plezier en kijkgenot! tot binnen 2 weken en doe de groetjes aan iedereen !

moeke

hoe gaat het met de arm ? was wel wat ongerust !

Griet zei

Ikke weer...
Ik wou alleen maar effe zeggen dat het wel raar is dat je zo onbereikbaar bent. Je bent ergens en we weten niet waar. Vreemd gevoel.
Rietie