Eerste bericht aan de bezoekers

Welkom iedereen.
In navolging van mijn zusje haar bouw-"avonturen", die ze met iedereen deelt via blogger, dacht ik hetzelfde te doen... weliswaar niet met bouwplannen, maar wel over mijn reisavonturen en in het bijzonder de reis die ik dit jaar zal maken.
Ik heb nog niet geteld hoeveel keer slapen het nog is (we zijn eind mei...), maar het is nog minder dan 3 maand. Hoog tijd dus voor de voorbereidingen. De Trotter van Noord-India heb ik al snel doorgenomen en mijn internationaal paspoort heb ik in huis. Het is al een start. Binnenkort (in juni) ga ik mijn visum halen. Vermits ik enkele jaren geleden reeds in Ecuador ben geweest en daarvoor al een reeks inentingen heb gekregen, ben ik volledig in orde. Tijdens die reis ben ik al op hoogtes geweest van om en bij de 5000m, zonder last van hoogteziekte... daar moet ik dus ook al niet voor vrezen. Ik kijk er al vast naar uit en hoop jullie toch een beetje te kunnen laten meegenieten van deze reis.

zondag 22 juni 2008

Visum, deel 2 + brandstoftoeslag

Vorige dinsdag, 17 juni, had ik een dagje verlof genomen om mijn visum-aanvraag binnen te doen in de Antwerp Indian Association. Toegekomen in het station van Antwerpen naar links langs het station gewandeld en dan de eerste straat rechts. De Vestingstraat. Eer ik er erg in had was ik er al voorbij gelopen… nummer 64 net gepasseerd, dus even terug. Buiten was er geen spoor van één of ander kantoor. In de hal hangt er links naast de rijen bellen een bord met daarop enkele gouden en zilveren naambordjes van organisaties. De AIA stond er wel tussen, maar geen hint waar het te vinden was. De gang op het gelijkvloers afgelopen en nog steeds geen spoor, ook niet in de lift. Dan maar de trap naar boven en een bedrukt A4 wijst de weg naar de volgende deur. Bellen is de boodschap en ik mocht direkt binnen in het primitief ingerichte kantoortje met een klein bureau, 3 oude stoelen en een pc. De indiase juffrouw begon de conversatie in het engels. No problem. Mijn internationaal paspoort 2 pasfoto’s, 1 ingevuld formulier voor de aanvraag en €65 waren voldoende voor de aanvraag. Ik heb wel nog even geld moeten gaan afhalen in het station, want geen mogelijk tot betalen met bankkaart in het kantoortje. €50 voor het visum en €15 “for handling charges, costs and services”. Donderdag 26 juni mag ik het visum gaan afhalen. Of het goedkoper had geweest via de ambassade in Brussel weet ik niet. Een kleine meerkost dan maar en weinig ten opzichte van de brandstoftoeslag die wordt aangerekend. Sinds november 2007 zou de brandstof een €100 meer kosten voor de reis. Lijkt mij toch verrassend veel. Niets aan te doen. Betalen, snel vergeten en verder voorbereiden!

1 opmerking:

Griet zei

Rik,
ik heb je toegevoegd aan mijn links op mijn blog. Zo zul je nog meer volk op je site krijgen. Blijft trouwens fijn om te volgen!
Groetjes, je zussie Rietie